czwartek, 9 maja 2013

Zdjęcia na bloga - program do obróbki zdjęć Picasa3 - jak dodać znak wodny, wyprostować/rozjaśnić/przyciemnić zdjęcie, zwiększyć nasycenie koloru, ustawić ostrość na dany punkt.

Cześć dziewczyny :)
Dzisiaj napiszę Wam o bardzo prostym w użyciu programie do zdjęć- Picasa 3.


Posiada on wiele przydatnych funkcji, dzięki którym możecie np:
- dodać znak wodny
- rozjaśnić/przyciemnić zdjęcie
- ustawić ostrość na dany punkt tak, aby reszta była rozmazana
- zwiększyć nasycenie koloru

Bardzo się przydaje, kiedy musicie fotografować w złym świetle, a zdjęcie wyszło, np za jasne, za ciemne, zbyt słabe kolorystycznie itp






JAK DODAĆ ZNAK WODNY

W pierwszej zakładce klikacie na ikonkę "Tekst"






Po wybraniu czcionki, rozmiaru, stylu wpisujecie tekst w dowolnym miejscu na zdjęciu.



Aby tekst był mniej widoczny przesuwacie kursorem 'Przezroczystość" na najmniejszą wartość. Na poniższym zdjęciu możecie zobaczyć najbardziej przeźroczysty napis.
Tekst oczywiście może mieć dowolny, wybrany przez Was kolor.
Możecie go również umieścić pionowo, poziomo, z boku itd


Kiedy tekst jest już gotowy klikacie ZASTOSUJ i albo zapisujecie zdjęcie (Plik->Zapisz) albo klikacie Eksport i zdjęcie zostaje zapisane w nowym folderze.







JAK ROZJAŚNIĆ/PRZYCIEMNIĆ ZDJĘCIE

Klikacie na drugą ikonkę (słoneczko). Pojawiają Wam się 4 opcje:
Wypełnienie światłem
Światła
Cienie
Temperatura koloru 





Wypełnienie światłem:
Ta funkcja (jak i następna 'światła') przyda się kiedy chcecie rozjaśnić zdjęcie.





Cienie:
Ta funkcja przyda Wam się kiedy Wasze zdjęcie wyszło za jasne i chcecie je przyciemnić.





RÓŻNICA
1.ORYGINALNE ZDJĘCIE    2. WYPEŁNIENIE ŚWIATŁEM   3. PRZYCIEMNIENIE







EFEKTY GRAFICZNE
Po wejściu na trzecią zakładkę (i następne) możecie uzyskać różne efekty graficzne.
Moim zdaniem na największą uwagę zasługuje 'nasycenie", "nieostrość", "zogniskowany czarno-biały".






NASYCENIE
Akurat nie mogłam znaleźć odpowiedniego zdjęcia aby pokazać Wam jak za pomocą tej funkcji możecie wydobyć kolory. Dlatego różnica poniżej może być mało widoczna.
Jednak przy tej opcji należy pamiętać, aby zdjęcie odzwierciedlało rzeczywisty kolor produktu.










NIEOSTROŚĆ
Ta funkcja przyda się Wam kiedy chcecie dany punkt na zdjęciu mieć ostry, a tło rozmazane.
Za pomocą zielonego wskaźnika wskazujecie obszar, który ma być ostry.
Za pomocą 'rozmiaru' możecie zwiększyć pole ostrości.










ZOGNISKOWANY CZARNO-BIAŁY
Bardzo fajna opcja, kiedy zależy Wam na tym aby fotografia była czarno-biała, a dany punkt na niej miał kolor. 







JAK WYPROSTOWAĆ ZDJĘCIE

Przypuszczam, że nieraz zdarzyło Wam się zrobić krzywo zdjęcie. W Picassie możecie je wyprostować :)
W pierwszej zakładce klikacie na opcje "wyprostuj" i dzięki siatce, która się pojawi (zdj2) możecie idealnie dopasować zdjęcie, aby produkty na nim były proste.





I to by było na tyle :)

Jak widzicie program jest banalnie prosty w obsłudze i posiada sporo ciekawych funkcji.
Myślę, że nie jest to jakaś profesjonalna obróbka i retusz zdjęć, ale dla takiego laika w tej kwestii jak ja, jest w sam raz :) (photoshop to dla mnie czarna magia).
Wyczytałam, że można w nim tworzyć kolaże, pokaz slajdów i filmów, ale ja korzystam tylko z w/w opcji.

Program synchronizuje się z usługą Picassa Web Albums.

Program jest darmowy. Wpiszcie w google "Picasa 3" i wybierzcie odpowiednią dla Was stronę, z której chcecie go pobrać.

Mam nadzieję, że w łatwy i przyjemny sposób trochę przybliżyłam Wam jego możliwości.




Jeżeli macie jakieś pytanie- piszcie w komentarzach :)




88 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Program jest darmowy. Wyszukaj go w google :)

      Usuń
    2. o dzięki :) może i ja zajmę się swoim blogiem

      Usuń
    3. Powodzenia :) W razie problemów z chęcią pomogę :)

      Usuń
  2. chyba muszę się przerzucić na Picase, bo w PhotoScape nie ma tylu przydatnych opcji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie zaznajamiam się z PhotoScape :P

      Usuń
    2. albo ja źle szukam ale nie ma tam niestety wszystkiego :( dlatego szukam więcej!

      Usuń
  3. Używam tego samego programu :) Robię w nim także kolaże. Mi co prawda wydaje się już niewystarczający i mam zamiar zaczać zabawę z czymś bardziej profesjonalnym, ale dla początkujących jest idealny. Prosty i intuicyjny :) Świetny wpis. Myślę, że sporo dziewczyn skorzysta z tych rad.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, po jakimś czasie może okazać się niewystarczający, ponieważ posiada najprostsze funkcje :)

      Usuń
  4. Przydatna notka, ja ostatnio najczęściej korzystam z Picmonkey i PhotoScape ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też lubię ten program, szczególnie do prostowania kadru :-). U mnie jednak rządzi Photoscape, też super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, bardzo się przydaje jeśli zdjęcie krzywo wyszło :)

      Usuń
  6. Ja też używam tego programu i jestem z niego zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Używam go do poprawy jasności zdjęcia, czasami do ostrości, ale znak wodny mnie zainteresował i zaraz się nim pobawię :))).

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dziękuje za ten post. Pomoże on takim laikom jak ja:)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo skrupulatnie przedstawione najważniejsze informacj - bardzo przydatny post ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Często robię krzywe zdjęcia :). Muszę sprawdzić ten program :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie praktyczne posty. Mi się efekt przyciemnienia podoba i sama stosuję często.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne! Musze sprawdzić czy na mac też jest :/

    OdpowiedzUsuń
  13. a jak udaje Ci się uzyskać ten efekt rozmycia drugiego planu?W jaki sposób to robisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ten efekt uzyskuję zazwyczaj już podczas fotografowanie.

      W Picassie używasz funkcji "nieostrość", o której pisałam w tej notce. Polega ona na tym, że rozmazuje całe zdjęcie, a jedynie fragment, gdzie jest zielony wskaźnik jest ostry. Czyli ustawiasz go w dowolnym przez Ciebie miejscu :)

      Usuń
    2. dziękuje za odpowiedź:)

      Usuń
  14. Przycinam swoje zdjecia w tym programie :), bardzo go lubie :).

    OdpowiedzUsuń
  15. Też używam tego programu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. o kurcze świetnie do zrobiłaś. bardzo ciekawy i przydatny post. każda z nas robi zdjęcia i czasami mamy z nimi problem.
    Ja swoich nawet nie edytuję, nie wpadłam na taki pomysł. ale to duży błąd. Dodaję tą str do zakładek. i napewno nie raz do niej wrócę. napisałaś bardzo dużo przydatnych informacji. jasnym i klarownym językiem do tego zdjęcia i "krok po kroku".
    Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależało mi na tym, żeby opisać to w sposób jasny i łatwy. Cieszę się, że post okazał się przydatny :)

      Usuń
  17. Normalnie spadłaś mi z nieba z tym wpisem :P Akurat jestem na etapie kręcenia nosem na moje zdjęcia i poszukiwania dobrego programu ;) W photoshopie jestem w stanie zmienić kolor oczu i włosów, ale efekty rozmazania, znak wodny itp. to dla mnie problem. Chyba już dzisiaj się zabiorę za Picassę :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomogłam choć trochę :) Nie ma za co i miłej zabawy z Picassa życzę :)

      Usuń
  18. Bardzo przydatny post. Spróbuję pobawić się w tym programie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zwykle używam Photo Scape, ale efekt nie zawsze mnie satysfakcjonuje. Może pora zapoznać się z Picassą? :) Bardzo przydatny post!

    OdpowiedzUsuń
  20. fantastyczny post, bardzo dziekuję , że napsiałaąś o znaku wodnym. zaczne od nastepnej notki to nikt nie będzie kradł mojego zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  21. swietny i bardzo przydatny post :)) faktycznie program wyglada na prosty i przyjemny w obsludze :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Picasa jest fajny i łatwy jak budowa cepa :)

    OdpowiedzUsuń
  23. ja używam PhotoScape i też jest bardzo prosty...
    Twoje zdjecia same w sobie są świetne i nie potrzebują obróbki. Najbardziej podoba mi się ten efekt chłodnej bieli i niesamowite rozświetlenie Twoich zdjeć, a do tego cudna ostrość pierwszoplanowa...zazdroszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dziękuję za komplement :)
      Ja wiem, że nie każdemu to może pasować, ale uwielbiam jak zdjęcia są jasne.. :)

      Usuń
  24. świetny tutorial - z pewnością skorzystam :) tego mi właśnie brakowało!!!! dziękówa

    OdpowiedzUsuń
  25. nie wiedziałam, że ten program ma takie funkcje ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja używam Picassy i Photoscape - w pierwszej obrabiam zdjęcia, drugiego programu używam do łączenia zdjęć :) Oba są świetne.

    OdpowiedzUsuń
  27. Używam Picasa 3 i jak dla mnie to świetny program :)

    OdpowiedzUsuń
  28. świetny program, muszę go poszukać bo te które posiadam...nie umiem nic w nich zrobić ;p

    OdpowiedzUsuń
  29. Twoja pomoc jest nieoceniona dla mnie!:)
    Ja wciąż korzystałam z mojego starego xn view:P
    Zapraszam do mnie http://zakochanawkolorkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. świetny post i właśnie dzięki niemu odkryłam inne funkcje tego programu
    dzięki

    OdpowiedzUsuń
  31. Kurczę, mam go, ale nigdy nie użyłam. Dzięki za podpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
  32. dziękuję! :) takiego posta było mi trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Kiedyś namiętnie używałam tego programu, a teraz ciągle przerabiam fotki w Photoscape :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Picasa jest banalnie prosta w obsłudze i świetnym rozwiązaniem :) choć dla mnie trochę za mało ma funkcji dlatego też oswajam Gimpa :)

    OdpowiedzUsuń
  35. nie korzystałam, ale z chęcią spróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Od dawna używam tego programu:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  38. Korzystam z Picasy, pomaga mi ostatnio dodawać zdjęcia na blogspot, bo ten strajkuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  39. bardzo przydatny post:) a tak poza tym kusi mnie okropnie ta farmonka tutti frutti:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest rewelacyjna, a pachnie jak chupa chups wiśniowy mmmmmmm :)

      Usuń
  40. suuuuuuuuuuuuuuuuuper post!!! Koniecznie musze sciagnac ten program:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Korzystam czasem z Picassy ale ostatnio częściej z PhotoScape bo mogę dodawać podpis do wielu zdjęć za jednym razem;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodawać podpis do wielu zdjęć za jednym razem? Oooo nie wiedziałam :)

      Usuń
    2. Tak w folderze Batch Editor i ja się zapisze jedne ustawienia (np. podpis) to można ich potem stale używać :) W Picassie prawie zawsze prostuję zdjęcia bo tam tak szybko:)

      Usuń
    3. Dziękuję za informację :)

      Usuń
  42. Kiedyś korzystałam z Picassy, ostatnio jednak przerzuciłam się na Photoscape'a :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też korzystam z Photoscape i jestem zadowolona :) jak dla mnie jest w pełni wystarczający :)

      Usuń
  43. picasa jest genialna, ja od początku korzystam z picasy. Jest lekka, nieskomplikowana, darmowa. Drugim fajnym programem jest windows Live Writer. Bez niego nie wyobrażam sobie pisania postów.

    OdpowiedzUsuń
  44. Lubię Picasse, ale ją używam do przeglądania zdjęć. Większą obróbkę robię w Photoscap'ie. :)

    OdpowiedzUsuń
  45. o kurcże masz talent do tego,ja nie używam tego programu ,jakoś na moim laptopie nie chce działać poprawnie.

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo lubię ten program, głównie ze względu na jego prostotę :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Kiedyś bawiłam się w programach, teraz idę na łatwiznę i szybkość :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja używam PhotoScape i bardzo go sobie chwalę:)

    OdpowiedzUsuń
  49. też lubię ten program.:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ja ostatnio korzystam z Picmonkey :) polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Mam go juz od dawien dawna i uwielbiam, a nowa wersja ( ta którą masz ty) wzbogacona została o nowe możliwości i lubię go jeszcze bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Dzieki kochana za tego posta!Super wszystko wyjasniłaś.Twoje zdjęcia są zawsze idealne :)MAm nadzieje że nauczę się również pare trików i zastosuje do swoich zdjęc :)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  53. Oj widziałam ten peeling z farmony, kusi samo opakowanie :D O Julcia ma wodę :D:D bo to chyba nie Twoja hihi? :P:P
    Buziaczki:*:*

    OdpowiedzUsuń
  54. Również korzystam z dobrodziejstw Picasy:) Nie potrafię obsługiwać bardziej skomplikowanych programów tj. GIMP czy Photoshop:) Zdjęcia podpisuję w Photofiltre, ponieważ można tam znaleźć wiele ciekawych czcionek:)

    OdpowiedzUsuń
  55. Też używam Picassy :) Prosty, szybki a daje fajne efekty :) Przydatny tutek dla początkujących osób, na pewno im się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Sama korzystam z PS, ale ten program wydaje się być ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  57. fajnie że mi przypomniałaś o tym programie , zupełnie o nim zapomniałam, uzywam gimpa

    OdpowiedzUsuń
  58. o sciagne sobie , bo widze ze do obrobki zdjec na bloga jest super :))) dzieki!

    OdpowiedzUsuń
  59. Super !
    Podpowiedz jeszcze , (jestem laik komputerowy) co dalej z fotką ? Trzeba ją zapisać , tak ? Jeszcze jedno , jak później to podrasowne zdjęcie dodać np. na bloga czy facebooka ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz kliknąć "Zapisz", albo jeśli chcesz zachować oryginalne zdjęcie i mieć nowe zdjęcie zmienione w programie to "zapisz jako".
      Jest również opcja na dole "Eksport" i wówczas zdjęcie zostaje zapisane w nowym folderze.

      Ja normalnie dodaję zdjęcia na bloga, prosto z dysku.

      Usuń
  60. Bardzo ciekawy post. Właśnie tego potrzebowałam. Najbardziej przyda mi się funkcja że tył jest rozmazany a reszta wyraźna. Już ściągnełam i wypróbowałam. Super !
    Liczę na więcej tego rodzaju postów.

    OdpowiedzUsuń
  61. Bardzo fajny post oby więcej takich postów :) i zapraszam na mojego blogau o gotowani ;)
    http://gotowanie-uk.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  62. Bardzo przydatny post! Juz sciagam program ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...